2000’li yılların başından itibaren yükselişe geçen sosyal medya, 2010’lu yıllarda altın çağını yaşadı. Günümüzde Twitter, Instagram ve Facebook gibi platformları kullanan kişi sayısı her geçen gün azalmaktadır. Peki, sosyal medyanın geleceği nasıl olacak? Gelin birlikte inceleyelim.
Kaynak: https://www.vice.com/en/article/n7zy7…
Instagram’ın popülaritesinin azaldığı fikri uzun zamandır ortalıkta dolaşıyordu.
Gençler artık eskisi gibi kendileriyle ilgili hiçbir şey veya günlerinden estetik bir güneş fotoğrafı paylaşmıyor ve 2010’lardaki ortam gözlerden uzak. Hatta sosyal medyada fotoğraf paylaşmanın ‘utanç verici’, yani utanç verici olduğunu söyleyenler bile var. Peki, sosyal medyadaki bu değişimin sebebi nedir?
Aslında bu değişimi etkileyen birçok faktör var ama en kolay açıklaması insanların artık sosyal medyaya güvenmiyor olması.
Elon Musk’ın Twitter’ın başına geçmesi, Zuckerberg’in kullanıcılardan kişisel bilgiler topladığını itiraf etmesi ve son günlerde gündem yaratan TikTok’un kurucusunun yargılanmasıyla birlikte insanlar sosyal medyanın tarafsızlığına ve masumiyetine olan güvenlerini kaybetmiş görünüyor. medya.
Alternatifler arasında yer alan BeReal ve Tumblr gibi platformlar oldukça kısıtlı.
Günümüzde internete girmek ve sosyal medyaya girmek eskisi gibi kişisel bir deneyim olmaktan çıktı. Alternatiflerin sunduğu analizler yetmiyor ve bunun yerine insanlar birkaç tuşa basarak vakit kaybediyor. Tüm sosyal medya kanalı artık anlamsız bir kaydırma eylemiyle sınırlandırılmıştır.
Ancak bu, insanların internette daha az zaman geçirdikleri anlamına gelmiyor.
Twitter ve Instagram gibi büyük sosyal medya platformlarından uzaklaşma eğilimi artıyor gibi görünse de bu, insanların sosyal medyayı kullanmayı bıraktığı anlamına gelmiyor.
Bunun yerine insanlar kendi ilgi alanlarına yönelik özelleştirilmiş VR Chat ve Discord gibi platformları tercih ediyor.
Örneğin, oyun oynamayı seven birinin zamanını Twitter’da haber okuyarak geçirmesini bekleyemezsiniz. Bunun yerine VR Chat ve Discord gibi platformlara yönelen ve kendileri gibi oyun oynayan insanların ortasında olmak daha mümkün. Bunun tam tersi gerçektir. Günlük haberleri takip etmek isteyenler için Twitter hala en yaygın seçeneklerden biri.
Bu yeni platformlar popülerlik kazandıkça eski ve yerleşik platformların kullanımı da değişiyor.
Facebook örneğine bakacak olursak, ilk olarak kimsenin kullanmadığını düşünebilirsiniz. Gerçek sandığınızdan farklı. Facebook eskisi kadar sık kullanılmasa da planlama, yerel etkinlikler, eski arkadaşlarla buluşma, doğum günleri gibi daha sıkıcı amaçlar için kullanılmaya devam ediyor. Değişen şey, insanların artık diğer platformlarda ‘takılmayı’ tercih etmesi.
Peki, sosyal medyanın geleceği nasıl olacak?
Bu konu hakkında birçok teori var. Bazıları insanların ‘çevrimdışı’ sanal dünyadan uzaklaşacağını savunurken, diğerleri yeni ve daha sürükleyici platformların (örneğin Meta) doğuşuyla insanların sosyal medyayı asla terk etmeyeceğini savunuyor. Ne düşünüyorsun?